Virkiä haki tiistaina Laitilasta kauden toisen voittonsa, kun kotijoukkue Jyske kaatui lukemin 0–2 (1–10, 1–3).
Ensimmäisellä jaksolla alku oli hieman nihkeä, vaikka Janette Lepistö veikin Virkiän johtoon. Toisessa vuorossa alkoi sitten tapahtua. Ensin Camilla Höglund löi kakkosrajasta läpi. Pallo meni rajoitusalueelle, joten tuloksena oli vain kaksi juoksua. Sen jälkeen Virkiä rakensi peräkkäisiä ajotilanteita, joista Tiia Valtanen, Viivi Vahtolammi ja Mette Kurtti löivät juoksut. Näin Virkiä johti jo 0–6. Kolmannessa vuorossa Tiia Valtanen jatkoi juoksutehtailua, ja neljännessä Janette Lepistö löi kaksi juoksua ja Mette Kurtti yhden. Kotijoukkueen ainoan juoksun löi Milla Hakomäki. Mette Kurtin juoksut olivat ensimmäiset, jotka hän on lyönyt naisten Superpesiksessä.
Toisella jaksolla juoksuja syntyi huomattavasti vähemmän. Odessa Rinteelä vei Jyskeen johtoon, mutta Virkiä ei antanut tämän lannistaa. Janette Lepistön kahdella peräkkäisellä onnistumisella lapualaiset tulivat rinnalle ja ohi. Jakson loppulukemat viimeisteli Tiia Valtanen.
– Olimme vastustajaa parempia kaaripelissä, vaikka se ei ollutkaan parasta, mihin pystymme. Silti hallitsimme kotipesää. Ja koska lyöjämme ovat hyvässä vireessä, pallot tippuivat kenttään. Kun olemme itsevarmoja, pinnoja tulee. Ulkopelimme ei ollut parasta mahdollista, mutta riittävää. Huomaa, että me olemme todella varmoja ja olemme tehneet paljon töitä sen eteen, että ulkopelimme on pitävää, sataprosenttisesti kärkilyönneissä onnistunut Mette Kurtti kertoi.
– Oli vähän jännittävää kyllä päästä purkamaan ajoa. Eikä olleet ihan niin onnistuneet lyönnit, mutta annetaan olettaa, että tuota yritin. Kun joukkue luottaa ja antaa tuollaista vastuuta myös sisäpelissä, siinä tulee kyllä hyvä fiilis, ja on sellainen olo, että saa lyödä niitä pinnoja ja näyttää, mitä osaa. Ensimmäisen juoksun lyötyäni ajattelin, että mitä hitsiä, tuollaisella lyönnillä! Mutta onneksi on hyvät etenijät, jotka juoksevat, hän nauroi.
Virkiän ykköspalkinnon sai hienosti niin sisällä kuin ulkona pelannut Seria Kontio. Kakkospalkinto meni viisi juoksua lyöneelle Janette Lepistölle.
Sunnuntaina pelataan jälleen kotona, kun Virkiä saa vieraakseen Vaasan Mailattaren. Viikko sitten Virkiä haki Vaasasta voiton, joten odotukset ovat korkealla myös sunnuntain suhteen. Kannattaa siis tulla paikalle!